Nu vankas Black Week, som kulminerar i Black Friday. Vi kickstartar denna köpfestsfredag med ett frukostseminarium kring kundresor lett av experterna Malin Sundström och Patrik Stoopendahl, som med största sannolikhet kommer att bjuda på både hög igenkänningsfaktor, insikter att ta tillbaka till jobbet och goda skratt på köpet!
För hur ser egentligen kundresan ut i en tid som präglas av e-handel, där både efterforskningar och köp utförs via en skärm?
I åratal har handeln byggt sina strategier på en vacker lögn: den linjära kundresan. Prydliga kartor och funnels har ritats, där kunden rör sig som en passagerare på en spårvagn, som snällt följer rälsen från annons till köp. Dagens konsument är en hybrid – en korsning mellan mänsklig nyfikenhet och en smartphones processorkraft.
Patrik Stoopendahl har doktorerat på detta ämne och har nu dessutom skrivit boken “Smarta Kunddjävlar" tillsammans med sin gamla handledare, professor Malin Sundström och e-handelsexperten Nic Staeger. Bokens releasedatum är den 27 november och vi kommer att lotta ut fem exemplar under seminariet!
I boken presenteras lösningen för att möta "den smarta kunddjäveln" – nämligen att bli "en smart djäkla handlare". Framtiden tillhör inte dem som har de snyggaste e-handelssajterna, utan dem som bäst förstår människorna som använder dem. Boken släpps i handeln den 28 november.
Vi bjuder på frukost och mingel kl. 08:00 och seminariet pågår 08:30-09:30, så anmäl dig i formuläret här bredvid och glöm inte att lägga till eventet i din kalender! Vi håller till på 7A konferens & event vid Odenplan, med ingång från Norrtullsgatan 6, våning 2. Hör gärna av dig om du vill ta med en kollega eller vän.
Välkommen! Katrine & Jens
LeadCompetence – rekrytering och interimsuppdrag inom marknadsföring och kommunikation
För hur ser egentligen kundresan ut i en tid som präglas av e-handel, där både efterforskningar och köp utförs via en skärm?
I åratal har handeln byggt sina strategier på en vacker lögn: den linjära kundresan. Prydliga kartor och funnels har ritats, där kunden rör sig som en passagerare på en spårvagn, som snällt följer rälsen från annons till köp. Dagens konsument är en hybrid – en korsning mellan mänsklig nyfikenhet och en smartphones processorkraft.
Patrik Stoopendahl har doktorerat på detta ämne och har nu dessutom skrivit boken “Smarta Kunddjävlar" tillsammans med sin gamla handledare, professor Malin Sundström och e-handelsexperten Nic Staeger. Bokens releasedatum är den 27 november och vi kommer att lotta ut fem exemplar under seminariet!
I boken presenteras lösningen för att möta "den smarta kunddjäveln" – nämligen att bli "en smart djäkla handlare". Framtiden tillhör inte dem som har de snyggaste e-handelssajterna, utan dem som bäst förstår människorna som använder dem. Boken släpps i handeln den 28 november.
Vi bjuder på frukost och mingel kl. 08:00 och seminariet pågår 08:30-09:30, så anmäl dig i formuläret här bredvid och glöm inte att lägga till eventet i din kalender! Vi håller till på 7A konferens & event vid Odenplan, med ingång från Norrtullsgatan 6, våning 2. Hör gärna av dig om du vill ta med en kollega eller vän.
Välkommen! Katrine & Jens
LeadCompetence – rekrytering och interimsuppdrag inom marknadsföring och kommunikation


