Frukostseminarium 26 november 2019

Framtidssäkra din marknadsorganisation

Vi lever i en allt mer digital värld och konsumentens beteende förändras i många fall snabbare än företagen hinner ställa om sina arbetssätt. För att vara konkurrenskraftig gäller det att vara relevant för sina kunder utifrån deras behov och beteendemönster.

Hur blir en marknadsorganisation framgångsrik i en värld där förändring är det enda som är konstant? Vilka kompetenser behövs? Och hur kan man ställa man om organisationens struktur såväl som kultur?

Under det här seminariet följer vi upp vår studie ”Inhouse-trender 2019” genom att lyfta upp exempel på förändringsarbete. Först pratar Susanne Ståhl, digital strateg från Prat PR, om ”digital flow” och ger dig fem nycklar till digital framgång. Därefter kommer Anette Konar Riple, CMO på Resurs Bank, att berätta om den förändringsresa hon gjort med både organisation och varumärke sedan hon tillträdde 2017.

Träffa Susanne Ståhl och Anette Konar Riple

Susanne Ståhl 
Digital strateg
Prat PR
Susanne har en bakgrund inom journalistik och har jobbat både på företag och byrå. Hon vet vad som krävs för att initiera, leda och genomföra kommunikations- och digitaliseringsinsatser inom olika typer av organisationer – allt från värderingsdrivna verksamheter till globala varumärken. I dag jobbar Susanne som digital strateg på Prat PR och hjälper kunder att hitta de bästa lösningarna för både verksamhet och användare med utgångspunkt i datadrivna insikter.
Anette Konar Riple
Chief Marketing Officer
Resurs Bank
Efter en juristexamen och en Master i Internationella Relationer har Anette axlat ett flertal roller inom strategisk kommunikation och marknadsföring. Tidigare arbetsgivare inkluderar bl.a. Kreab, Procter & Gamble och Euroflorist. För två år sedan klev Anette in som CMO på Resurs Bank. Då bestod marknadsavdelningen främst av en produktionsenhet; i dag rymmer den en marknadsenhet, PR, CX och en inhouse-enhet.

NÄR?

Tisdagen den 26 november
kl. 8:30–9.30
(Frukost från 8:00)

VAR?

LeadCompetence
Sveav.98, 2 tr

VEM?

Marknads- och
kommunikationsansvariga

Vi som arrangerar morgonens seminarium är LeadCompetence, en rekryteringsbyrå specialiserad inom marknadsföring och kommunikation.

Jens Wallenström har lång erfarenhet från byråvärlden. För att möta sina kunders behov av inhouse-kompetens, startade han  rekryteringsbyrån LeadCompetence ihop med Katrine.
Katrine Konar har en bred bakgrund inom företagsledning, försäljning, marknadsföring och kommunikation från olika branscher. I dag driver hon LeadCompetence tillsammans med Jens.
LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings