Jennie trivs bäst i förändring och under sina snart nio år på Rikshem har hon lett en ständigt växande kommunikationsavdelning. Det började med att man centraliserade all marknadskommunikation till huvudkontoret, för att de 13 lokala kontoren skulle kunna fokusera mer på att förvalta och utveckla fastigheterna, och för att hålla ihop varumärket. Man tog också hem det mesta som tidigare lagts ut på olika byråer och började producera nästan allt inhouse.
För snart två år sedan bestämde sig Rikshem för att skapa en mer kundfokuserad organisation och samtidigt påbörjades ett stort varumärkesarbete. För Jennies del innebar detta att ytterligare två team inkorporerades i hennes avdelning och grundlig internkommunikation för att förankra förflyttningen. Som kvitto på att de lyckats har Rikshem i år tagit emot priser på såväl Kundkristallen som Stora Kommunikationspriset.
För snart två år sedan bestämde sig Rikshem för att skapa en mer kundfokuserad organisation och samtidigt påbörjades ett stort varumärkesarbete. För Jennies del innebar detta att ytterligare två team inkorporerades i hennes avdelning och grundlig internkommunikation för att förankra förflyttningen. Som kvitto på att de lyckats har Rikshem i år tagit emot priser på såväl Kundkristallen som Stora Kommunikationspriset.