Anders Meyer,
Chef ICA Reklam

Med digitalt utvecklingsfokus

Som chef för ICA Reklam leder Anders Sveriges största reklambyrå, med sina drygt 300 anställda. Själv inledde Anders sin yrkesbana på ett par av 90-talets framgångsrika webbyråer, för att sedan landa på Telia, där han hade olika roller i över två decennier.

Anders har alltid jobbat med digitalisering, e-handel och affärsutveckling, med fokus på hur man bäst når kunderna, hur de uppfattar varumärket och vilka lösningar som är mest effektiva. Det är mot den bakgrunden han hamnade på ICA, för att vara med och förändra ICA Reklam.
Ladda ner tidigare års sammanställningar eller läs varje enskild intervju här nedanför
Inhouse-trender 2023
I Inhouse-trender 2023 får du ta del av hur svenska företag och organisationer navigerar genom turbulenta tider och hur det påverkar deras marknadsföring och kommunikation.
Inhouse-trender 2022
I Inhouse-trender 2022 får du ta del av hur svenska företag och organisationer jobbar med sin företagskultur och employer branding.
Inhouse-trender 2020
Ladda ner den 64-sidiga studien där vi intervjuat kända svenska företag kring deras inhouse-satsningar och hur pandemin påverkat deras kommunikation.
Inhouse-trender 2021
Få en inblick i hur olika marknadsavdelningar är uppbyggda och läs om hur de intervjuade företagen jobbar med sin hållbarhetskommunikation.
Inhouse-trender 2019
Läs intervjuer med tio svenska kommunikations- och marknadschefer som berättar hur de byggt upp sina organisationer och hur de jobbar med ledarskap.

Tidigare intervjuer

LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings