Marknadsavdelningen ansvarar för att bygga varumärke och kommunicera ut den bild av bolaget man vill förmedla externt, men jobbet måste förstås förankras internt, på alla nivåer. Att implementera en viss företagskultur kräver mycket arbete, långt utöver att hitta rätt värdeord och snygga bilder. Ofta är det något lättare att upprätthålla sin kultur i medvind eller status quo, men blir svårare vid till exempel nedskärningar, extrem tillväxt eller sammanslagningar.
Med oss den 27 oktober har vi Cissi Elwin, vd för Chefakademin. Hon kommer att berätta om sina lärdomar från fusionen mellan tidningen Chef och utbildningsföretaget Mgruppen, som förra året gick ihop och blev Chefakademin. Två företag med starka kulturer, välmående medarbetare och nöjda kunder. Samtidigt var det två olika världar som möttes.
Vi ses kl. 08:00 för frukost och lite mingel för seminariet, som startar kl. 08:30 och varar i en timme.
Välkommen!
Katrine & Jens
Med oss den 27 oktober har vi Cissi Elwin, vd för Chefakademin. Hon kommer att berätta om sina lärdomar från fusionen mellan tidningen Chef och utbildningsföretaget Mgruppen, som förra året gick ihop och blev Chefakademin. Två företag med starka kulturer, välmående medarbetare och nöjda kunder. Samtidigt var det två olika världar som möttes.
Vi ses kl. 08:00 för frukost och lite mingel för seminariet, som startar kl. 08:30 och varar i en timme.
Välkommen!
Katrine & Jens