Frukostseminarium 3 september 2020

Walk the Talk

Hur kommunicerar man sina ambitioner och framsteg inom hållbarhet på ett sätt som ger önskad effekt? Och hur gör man för att uppnå verklig förändring, inte bara prata om det?

Många företag jobbar idag med att leva upp till något eller några av FN:s globala hållbarhetsmål, andra försöker hitta sätt att förhålla sig till dem. Att visa upp sig som ett värderingsdrivet företag blir dessutom allt viktigare, ur både ett kund- och arbetsgivarperspektiv.

Är detta frågor som du som marknads- eller kommunikationschef har på din agenda? På vårt seminarium den 3 september har vi bjudit in två personer med mycket erfarenhet av hållbarhetsarbete och kommunikation kring det.

Vi samlas kl. 08:00 för lite frukostmingel (med lagom distans) innan seminariet drar igång kl. 08:30.

Välkommen!

Träffa Merci Olsson och Henrik Lampa

Merci Olsson 
Storyteller
Told by MO
Merci Olsson har under 20 år jobbat med storytelling och brand building, bland annat för National Geographic och makarna Zennströms stiftelse Race For The Baltic. Merci kommer att ge oss konkreta tips på hur vi bäst kommunicerar våra hållbarhets-initiativ för att stärka vårt varumärke, med exempel från bl.a. Ericssons initiativ Technology for Good.
Henrik Lampa 
Head of Corporate Responsibility
Dustin
Dustins hållbarhetschef Henrik Lampa har tidigare jobbat i många år med hållbarhetsfrågor på H&M. Henrik kommer att prata om ett cirkulärt tänk och hur det kan införas på olika nivåer i verksamheten. De senaste fem åren har Dustin satsat hårt på hållbarhetsfrågor och i september lanserar de en ny hållbarhetsstrategi.

NÄR?

Torsdagen den 3 september
Klockan 8.00–9.30
Frukost första halvtimmen

VAR?

LeadCompetence
7a Konferens & Event
Norrtullsgatan 6, 2tr

VEM?

För dig som ansvarar för
marknadsföring, kommunikation
och rekrytering

Vi som arrangerar morgonens seminarium är LeadCompetence, en rekryteringsbyrå specialiserad inom marknadsföring och kommunikation.

Jens Wallenström har lång erfarenhet från byråvärlden. För att möta sina kunders behov av inhouse-kompetens, startade han  rekryteringsbyrån LeadCompetence ihop med Katrine.
Katrine Konar har en bred bakgrund inom företagsledning, försäljning, marknadsföring och kommunikation från olika branscher. I dag driver hon LeadCompetence tillsammans med Jens.
LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings