Frukostseminarium onsdagen den 30 augusti 2023

Att tydliggöra marknadsavdelningens uppdrag

Vilka är svenska marknadschefers främsta prioriteringar 2023? Vad är deras viktigaste uppgifter och hur ser de på marknadsavdelningens roll idag och framåt?

Att tydliggöra marknadsavdelningens uppdrag och att förankra sina prioriteringar i ledningen och bland interna intressenter är viktiga framgångsfaktorer för dagens marknadschefer. Förväntningarna på marknadsavdelningen att stötta affärsmålen ökar. Samtidigt blir det allt svårare att få genomslag i kommunikationen och att bygga varumärke.

De många kraven och komplexiteten i hur arbetet ska genomföras gör att det blir svårare för dagens marknadsavdelning att veta hur man ska prioritera olika initiativ och kanaler, hur de ska mätas och hur budgeten ska fördelas.

På vårt frukostseminarium onsdagen den 30:e augusti får vi ta del av resultat och insikter från den färska rapporten MarknadsAvdelningen '23, genomförd av Kapero och Sveriges Annonsörer. Robert af Klintberg Ryberg från Kapero analyserar resultaten och Maria Ziv från Max Burgers kommenterar dem utifrån sin verklighet som marknadschef.

Vi inleder morgonen med frukost och mingel från kl. 08:00. Seminariet drar igång kl. 08:30 och pågår i en timme. Anmäl dig här bredvid.

Välkommen!
Katrine & Jens

Anmälan


Träffa Maria Ziv och Robert af Klintberg Ryberg

Maria Ziv
Group CMO, MAX Burgers
Efter fem år på Apple i Stockholm, London och Paris har Maria haft olika marknadschefsroller på både Visit Sweden, Oriflame och If, innan hon kom till MAX våren 2020. Hon har vunnit otaliga priser för såväl kampanjer som sitt ledarskap och de senaste tio åren har Maria även axlat ett flertal styrelseuppdrag.
Robert af Klintberg Ryberg
Medgrundare, Kapero
I botten har Robert en civilingenjörsexamen i medieteknik från KTH. Därefter påbörjade han sin karriär inom media och efter några år på olika mediebolag startade han 2002 managementkonsultbyrån Kapero tillsammans med Kaj Johansson och Peter Lundberg. Kapero är specialiserade inom marknad, kommunikation och media.

NÄR?

Onsdagen den 30 augusti
Klockan 8.00–9.30
Frukost första halvtimmen

VAR?

LeadCompetence
7a Konferens & Event
Norrtullsgatan 6, 2tr

VEM?

För dig som ansvarar för marknadsföring, kommunikation och rekrytering
Vi som arrangerar morgonens seminarium är LeadCompetence, specialister på rekrytering och interimsuppdrag inom marknadsföring och kommunikation.
LeadCompetence är specialister på rekrytering och interimslösningar inom marknadsföring och kommunikation. Vi hjälper dig när du saknar kompetenser i ditt marknads- eller kommunikationsteam. Eftersom vi själva jobbat med marknadsföring och kommunikation i många år kan vi snabbt sätta oss in i våra kunders behov och förstå kandidaternas kompetens. Vår bakgrund som rekryterande chefer gör att vi även förstår vikten av att bygga välfungerande team. Är du marknadsförare eller kommunikatör? Välkommen till LeadCompetence som kund eller kandidat.
Vi som arrangerar morgonens seminarium är LeadCompetence, specialister på rekrytering och interimsuppdrag inom marknadsföring och kommunikation.
LeadCompetence är specialister på rekrytering och interimslösningar inom marknadsföring och kommunikation. Vi hjälper dig när du saknar kompetenser i ditt marknads- eller kommunikationsteam. Eftersom vi själva jobbat med marknadsföring och kommunikation i många år kan vi snabbt sätta oss in i våra kunders behov och förstå kandidaternas kompetens. Vår bakgrund som rekryterande chefer gör att vi även förstår vikten av att bygga välfungerande team. Är du marknadsförare eller kommunikatör? Välkommen till LeadCompetence som kund eller kandidat.
LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings