Frukostseminarium den 30 november 2021

Att bygga en marknadsorganisation
utifrån kundbeteenden

Mycket i modern marknadsföring handlar om att förstå kundbeteenden. Tisdagen den 30 november kommer en av intervjupersonerna från Inhouse-trender 2021, Mikael Lenneryd från Apoteket, till oss för att berätta om den resa han gjort med sin marknadsorganisation. Förutom att jobba mer kundinsikts- och datadrivet, tar de fram alla sina kommunikationskoncept inhouse.

Erik Elvingsson Hedén är grundare av Europas största hållbarhetsstudie Sustainable Brand Index, som ger en inblick i hur hundratals varumärken jobbar med sin hållbarhetskommunikation. Erik kommer att dela med sig av sina lärdomar kring att bygga ett hållbart varumärke. Genom hans byrå SB Insight kan företag få hjälp med djupgående analyser, datadrivna insikter och strategiska verktyg för hur hållbarhet påverkar såväl kommunikation som affär.

Vi ses kl. 08:00 för frukost och mingel innan seminariet, som startar kl. 08:30 och varar i en timme.

Välkommen den 30 november!
//Katrine & Jens

Träffa Mikael Lenneryd och Erik Elvingsson Hedén

Mikael Lenneryd
Marknadsdirektör
Apoteket
I botten är Mikael matematiker och kognitionsvetare och jobbade som utvecklare innan han började intressera sig för marknadsföring. En kombination som lämpar sig väldigt väl, inte minst i dagens digitala medielandskap, där mycket handlar om att förstå kundbeteenden och att strukturera, analysera och aktivera data. Innan Mikael kom till Apoteket har han haft olika marknadsroller på bland annat Ericsson, Advertising.com, Com Hem och Samsung.
Erik Elvingsson Hedén
Grundare
Sustainable Brand Index
Erik lämnade jobbet som analyschef på IDG och grundade Sustainable Brand Index år 2011. Studien, som idag är Europas största med fokus på hållbarhet, mäter och analyserar hur hållbarhetsfrågor påverkar varumärken, kommunikation och affärsutveckling. År 2012 grundade Erik SB Insight, en byrå som hjälper företag att utveckla hållbara varumärken. Sedan 2014 är Erik även kursansvarig för Strategisk hållbarhetskommunikation på Berghs.

NÄR?

Torsdagen den 30 november
Klockan 8.00–9.30
Frukost första halvtimmen

VAR?

LeadCompetence
7a Konferens & Event
Norrtullsgatan 6, 2tr

VEM?

För dig som ansvarar för marknadsföring, kommunikation och rekrytering

Vi som arrangerar morgonens seminarium är LeadCompetence, en rekryteringsbyrå specialiserad inom marknadsföring och kommunikation.

Jens Wallenström har lång erfarenhet från byråvärlden. För att möta sina kunders behov av inhouse-kompetens, startade han  rekryteringsbyrån LeadCompetence ihop med Katrine.
Katrine Konar har en bred bakgrund inom företagsledning, försäljning, marknadsföring och kommunikation från olika branscher. I dag driver hon LeadCompetence tillsammans med Jens.
LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Läs hela vår integritetspolicy här
Save settings
Cookies settings