Frukostseminarium den 4 maj 2022

Att transformera ett varumärke
med kundupplevelsen i fokus

Transformation är ett ord ingen av oss kunnat undgå de senaste åren. Det började med den digitala transformationen, som till stor del drevs av IT och behovet av att uppdatera företagens digitala teknik. Men i takt med att marknadsföring blir alltmer digital, är det inte konstigt att vi även börjat prata om att transformera varumärken.

Kundupplevelse är ett annat ledord inom marknadsföring. Kopplat till digitalisering har vi bland annat snabbt antagit och anpassat oss till nya begrepp som UX inom digital design. Vi har helt enkelt insett vikten av kundens upplevelse i mötet med varumärket genom kundresans alla steg.

Hur gör man då för att förflytta etablerade varumärken in i den digitala eran?

Den 4 maj gästas vi av Lars Hygrell, som fram till nyligen var global marknadsdirektör på Electrolux. Under flera år drev han en genomgripande varumärkestransformation, i syfte att knyta marknadsföringen närmare affären och att skapa ett starkare fokus på kundupplevelsen. Lars kommer att dela med sig av sina insikter från den resan, de förändringar han genomförde och vilka resultat som uppnåddes.

Vi ses kl. 08:00 för frukost och mingel innan seminariet, som startar kl. 08:30 och varar i en timme.

Välkommen!
Katrine & Jens

Anmälan

Träffa Lars Hygrell

Lars Hygrell

Lars Hygrell är en riktig tungviktare inom marknadsföring. I tolv år var han marknadschef på Electrolux, varav de sista fem åren som global CMO. Han började dock inte sin karriär som marknadsförare. Efter sin civilingenjörsexamen i industriteknik från Chalmers jobbade Lars som managementkonsult i flera år, innan han påbörjade sin nya bana inom SAAB-koncernen.

NÄR?

Onsdag den 4 maj
Klockan 8.00–9.30
Frukost första halvtimmen

VAR?

LeadCompetence
7a Konferens & Event
Norrtullsgatan 6, 2tr

VEM?

För dig som ansvarar för marknadsföring, kommunikation och rekrytering

Vi som arrangerar morgonens seminarium är LeadCompetence, en rekryteringsbyrå specialiserad inom marknadsföring och kommunikation.

Jens Wallenström har lång erfarenhet från byråvärlden. För att möta sina kunders behov av inhouse-kompetens, startade han  rekryteringsbyrån LeadCompetence ihop med Katrine.
Katrine Konar har en bred bakgrund inom företagsledning, försäljning, marknadsföring och kommunikation från olika branscher. I dag driver hon LeadCompetence tillsammans med Jens.
LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Läs hela vår integritetspolicy här
Save settings
Cookies settings