Vi lever i en allt mer digital värld och konsumentens beteende förändras i många fall snabbare än företagen hinner ställa om sina arbetssätt. För att vara konkurrenskraftig gäller det att vara relevant för sina kunder utifrån deras behov och beteendemönster.
Hur blir en marknadsorganisation framgångsrik i en värld där förändring är det enda som är konstant? Vilka kompetenser behövs? Och hur kan man ställa man om organisationens struktur såväl som kultur?
Under det här seminariet följer vi upp vår studie ”Inhouse-trender 2019” genom att lyfta upp exempel på förändringsarbete. Först pratar Susanne Ståhl, digital strateg från Prat PR, om ”digital flow” och ger dig fem nycklar till digital framgång. Därefter kommer Anette Konar Riple, CMO på Resurs Bank, att berätta om den förändringsresa hon gjort med både organisation och varumärke sedan hon tillträdde 2017.
Hur blir en marknadsorganisation framgångsrik i en värld där förändring är det enda som är konstant? Vilka kompetenser behövs? Och hur kan man ställa man om organisationens struktur såväl som kultur?
Under det här seminariet följer vi upp vår studie ”Inhouse-trender 2019” genom att lyfta upp exempel på förändringsarbete. Först pratar Susanne Ståhl, digital strateg från Prat PR, om ”digital flow” och ger dig fem nycklar till digital framgång. Därefter kommer Anette Konar Riple, CMO på Resurs Bank, att berätta om den förändringsresa hon gjort med både organisation och varumärke sedan hon tillträdde 2017.