Mari blob

Mari Wegelius, VP & Head of Branding, ASSA ABLOY

Decentraliserat och kundnära

ASSA ABLOY blev till 1994, genom sammanslagningen av finska Abloy och svenska ASSA. Koncernen blev då världens största låsföretag, med 63 000 anställda i 70 länder. Mari Wegelius är förvisso ursprungligen från Finland, men kom till ASSA ABLOY först 2015. Under sina tio år på huvudkontoret i Stockholm har hon haft en antal olika roller inom försäljning, produkt och varumärke. Sedan fyra år tillbaka är hon VP & Head of Branding för ASSA ABLOY Group.

På global nivå är det ett väldigt litet team som ansvarar för varumärket. Organisatoriskt är man väldigt decentraliserade, för att hela tiden vara nära affären på de lokala marknaderna. Samtidigt är det viktigt att alla känner till vad ASSA ABLOY står för som bolagsvarumärke. Nu har Mari precis sjösatt ett stort varumärkesarbete, som hon berättar mer om i den här intervjun.
Ladda ner tidigare års sammanställningar eller läs varje enskild intervju här nedanför

Tidigare intervjuer

LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings