Mikael Sallander Hellman, Marknadschef, Stockholms Stadsmission

Med siktet på givarna

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som verkat för ett mänskligare samhälle sedan 1853. De arbetar med social omsorg, utbildning och arbetsintegration för att hjälpa de mest utsatta i samhället.

Hösten 2022 fick Mikael Sallander Hellman rollen som marknadschef för Stockholms Stadsmission, som är en av tio fristående stadsmissioner i Sverige. Då kom han från Barnfonden, där han ansvarat insamling och marknadsföring i fyra år, men dessförinnan hade spenderat nästan två decennier på försäkringsbolaget If, där han var nordisk marknadschef de sista nio åren.

Det var inte främst av altruistiska skäl som Mikael sökte sig till välgörenhetssektorn, utan för att den kändes spännande ur ett kommunikativt och marknadsföringsmässigt perspektiv. ”Det är roligt att sälja en produkt som vädjar till givarnas vilja att bidra till en bättre värld och självklart är det väldigt kul själv vara en del av det,” säger han.
Ladda ner tidigare års sammanställningar eller läs varje enskild intervju här nedanför

Tidigare intervjuer

LeadCompetence använder kakor (cookies) för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt och för att analysera och utveckla våra system och tjänster. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. View more
Cookies settings
OK
Vår policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings